Actuele informatie, Nederland-Gardameer, specifieke eisen.

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
Fietstas
Contacteer:

Actuele informatie, Nederland-Gardameer, specifieke eisen.

Bericht door Fietstas » ma 25 jul 2016, 09:54

Beste lezers,

Het is me bekend dat er al veel info beschreven staat over de verschillende routes van Nederland naar het Gardameer, échter, veel info is inmiddels gedateerd, en beantwoord niet al mijn vragen volledig.

Ik rijd dit jaar voor de tweede keer naar het Gardameer, vanuit regio Nijmegen/Venlo.
Afgelopen jaar ben ik via de A61 en stukje A3 naar Würzburg gereden, en vanaf daar via de A7 naar beneden gestoken richting Kempten, en vervolgens de grens met Oostenrijk. Hier de Fernpass gepakt, langs Innsbruck, en daarna de Brennerpass op.
Vervolgens Bozen, Trento, en richting eindbestemming, Lazise.

In principe beviel deze route goed, echter zou ik graag nogmaals de opties herzien.

We rijden altijd snachts, rijden rond 18 uur op maandagavond aan, Waarbij we dan dus rond dinsdagochtend bij het Gardameer zijn. Ook houden we van wat steviger doorrijden. Hebben een vlotte, veilige auto en rijden regelmatig >140.
Verder heb ik gehoord dat de A3 dit jaar erg veel baustelle en hierdoor files zou bevatten, iemand die hier meer over kan vertellen?

Goed, alles tesamen;
Dit jaar zou ik graag een route vinden die aan de volgende eisen voldoet:

- Minimale baustelle
- Zoveel mogelijk zonder max. snelheid
- Zoveel mogelijk 3 baans
- Aansluitend op de Brennerpass
- Eventueel ook aansluitend op de Fernpass (geen vereiste)
- Risicopunten vermijden (zoals Gotthard, etc. (mits toepasselijk voor onze tijdstippen) )

Wat meer kilometers is niet erg, zeker niet als aan bovenstaande eisen voldaan kan worden. De passen lijken me geen probleem, gezien we daar natuurlijk altijd zeer vroeg smorgens aankomen.

Verder, de A61 lijkt me interessanter, gezien deze momenteel stukken minder Baustelle bevat dan de A3, échter is deze weer 2-baans, wat me een opstakel lijkt om goed door te kunnen rijden.

Welke mogelijkheden zien jullie om het beste te voldoen hieraan? Ik hoor graag van jullie!

Als laatste, de vertrekdatum ligt op maandag 8 augustus ±18.00uur, en willen weer in 1 keer rijden (rijden met twee personen), hebben geen aanhanger/caravan, kinderen, of andere beperkingen in het rijden bij ;)

Groet, Ad