eerste autovakantie Gardameer

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
ctiecken
Contacteer:

eerste autovakantie Gardameer

Bericht door ctiecken » wo 16 mar 2016, 00:07

Hallo,
wij gaan in juni voor de eerste keer op vakantie met het gezin (man en zoontje van 2 jaar) naar Italië, Gardameer.
Nu vinden wij dit al heel erg spannend en vooral omdat we met de auto daar heen gaan rijden. De eerste keer dat ik buiten Nederland ga rijden met de auto.

Nu ben ik heel erg zoekende en kom ik er nog niet echt uit. Ik hoop dan ook dat mensen zijn die mij kunnen helpen. Allereerst wil ik gaan uitstippelen wat de route wordt en vandaaruit verder gaan. Momenteel heb ik de volgende vragen:
- wat is de beste route? ik moet van Beverwijk naar Gardameer (Peschiera del Garda) ik lees Zwitserland maar google maps geeft aan dat Oosterrijk korter is. Kan iemand mij een exacte routebeschrijving geven.
- Ik wil er zo wie zo 1 overnachting tussen hebben, dus ben ook zoek naar slaapadressen.
- ik zou willen weten hoe dat zit met tol en vignet en wat dat ongeveer allemaal bij elkaar kost
- En verdere informatie/tips zijn welkom.

Zoals al aangegeven ben ik echt een leek en weet ik niet waar ik moet beginne. Dus alle hulp aan informatie is welkom.
Alvast bedankt.

mvg Cynthia

AlfaItalia
Contacteer:

Re: eerste autovakantie Gardameer

Bericht door AlfaItalia » wo 16 mar 2016, 09:34

Hallo Cynthia,

Mijn voorkeur gaat uit om via Oostenrijk te rijden , dit vooral omdat de Gothardt tunnel een vervelend knelpunt is tijdens de vakantieperiode.

Je hebt een vignet nodig voor zowel Zwitserland als Oostenrijk(Brennerpas) die kan je bij de ANWB winkel halen of bij diverse tankstations in Duitsland zodra je bij Oostenrijk in de buurt komt.

Bron:ANWB
Autobahnvignet Oostenrijk - 10 dagen (2016) € 11,75
Autobahnvignet Oostenrijk - 2 maanden (2016) € 28,65

Dan moet je nog TOL betalen op de Autostrada in Italië , 3 keer als ik het goed heb.
Dit komt totaal op zo'n €25,-

Betaalmogelijkheden
• U kunt contant betalen bij alle bemande tolhokjes. • De bekende creditcards worden geaccepteerd. In Italië worden deze doorgaans aangeduid met Cartasi: u kunt terecht bij tolpoortjes met het opschrift Carte. • Met de VIA-card kunt u terecht bij de Carte-betaalpoortjes, waar het vaak sneller gaat dan bij de andere tolpoortjes. VIA-cards zijn te koop bij servicestations langs de autostrada en bij de tabakswinkels voor € 25, € 50 en € 75.

Ook dat is allemaal terug te vinden op http://www.anwb.nl

Ik wens jou en je gezin een fantastische vakantie toe en het o zo mooie Lago di Garda 8-)

lowies
Contacteer:

Bericht door lowies » ma 21 mar 2016, 19:36

Cynthia,

Wij hebben het in 2 delen met een overnachting in munchen NH hotel unterhachen gedaan.
Je heb dan het grootste deel al gehad en kan je de volgende dag rustig na een ontbijt door rijden naar het gardameer
en genieten van de omgeving.
via de website van Viamichelin.nl kan je de route in vullen en dan krijg je alle kosten incl brandstof (wel even goed invullen).
reken als reistijd de tijd welke je navigatie aangeeft + 2 uur ongeveer (stoppen ivm kind en tanken) (stau e.d niet meegerekend :D ).
ik weet niet hoe laat je wilt vertrekken maar onze standaard tijd is tussen 3 en 4 uur in de ochtend.

Rusten, eten en tanken doe wij meestal op de autohof parkeerplaats.

je moet voor je zelf even kijken hoeveel km je wilt rijden per dag, mijn advies is in een dag zoveel mogelijk km's maken.
als je perse door zwitersland wilt, een prachtig mooi land om door heen te rijden! maar duur in verblijf en eten.

voorbeeld een link van viamichelin via utrecht naar perschiera del garda http://www.viamichelin.nl/web/Routes?de ... &corridor=

ctiecken
Contacteer:

Bericht door ctiecken » do 24 mar 2016, 22:35

Dank jullie wel voor de reactie en de info. Daar heb ik zeker wat aan. De site van Viamichelin.nl is echt top. Ook bedankt Lowies voor het duidelijke voorbeeld hiervan.

Plaats reactie