Vertrek vrijdag 3 juli 2015

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
Pascal
Contacteer:

Vertrek vrijdag 3 juli 2015

Bericht door Pascal » za 20 jun 2015, 13:28

Goedemiddag allemaal!

Wij vertrekken vrijdag 3 juli richting het Gardameer.
Het wordt onze 1e vakantie in Italie en net als vele andere onderzoek ook ik de vraag of ik via de Gotthardtunnel moet gaan of de Brennerpas.
Over het algemeen lees ik dat via de tunnel het kortste is, maar niet het snelst. Dit ivm de wachttijden bij de tunnel. Voorkeur voor de Brennerpas dus. Maar aangezien wij eigenlijk net voor het hoogseizoen gaan is de kans op wachttijden wellicht minder.

Concreet: what to do?

janderlecht
Contacteer:

Re: Vertrek vrijdag 3 juli 2015

Bericht door janderlecht » di 23 jun 2015, 14:53

Hallo, wij vertrekken ook op vrijdag 3 juli en ook voor de eerste keer richting Italië. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Brennerpas. Zou iets meer kilometer zijn, maar in tijd zou het niet veel schelen én is ook een stukje goedkoper. Vignet in Zwitserland kost toch een pak meer. Naar waar trekken jullie precies? Van waar komen jullie?
gr

keesmerk
Contacteer:

Bericht door keesmerk » vr 26 jun 2015, 16:29

ik heb via oostenrijk en zwitserland gereden .
zwiteserland vind ik lekkerder rijden je moet alleen zorgen dat je vroeg bij de godthard bent.

Italiefan
Contacteer:

Bericht door Italiefan » wo 01 jul 2015, 13:05

Wij zijn ook door Oostenrijk en Zwitserland gereden en wij vinden Oostenrijk echt veel beter. Je moet door Zwitserland door km lange tunnels en dat doe ik echt nooit meer!!!! Dood eng vonden wij het !!! 1 baan heen 1 baan terug geen vang reel er tussen en ze rijden ook stevig door vrachtwagens auto's door elkaar.Je hebt ook vaak file voor de tunnels in Zwitserland. Wij gaan dit jaar weer maar dan via Oostenrijk. Is bovendien ook goed koper. Je haalt van tevoren wat je nodig hebt bij de ANWB winkel en je kunt zo door rijden. Prima geregeld!!! succes met jullie reis!!!

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » do 02 jul 2015, 20:21

Wij komen vanuit Harderwijk en hebben inmiddels ook besloten via Oostenrijk te rijden langs Munchen.
Vannacht rond 3 uur rijdend...

Plaats reactie