rijden in hoogseizoen

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

michelvanzanten
Contacteer:

rijden in hoogseizoen

Bericht door michelvanzanten » wo 09 jul 2014, 12:35

Hallo Italiëkenners,
Deze zomer gaan wij voor het eerst naar Italië (Gardameer). Mijn vrouw vliegt met de kinderen op Milaan-Bergamo en ik ga op vrijdag 1 augustus met de auto. Welke route kan ik het beste nemen vanuit Rotterdam naar Bergamo ?
Via Duitsland/Zwitersland, Duitsland/Oostenrijk of toch Frankrijk/Zwitserland ???
Uiteindelijk rijden we vanaf Bergamo door naar Moniga Del Garda.

Graag jullie tips voor het rijden in deze drukke vakantieperiode. Alvast dank !!

Helvetia
Contacteer:

Re: rijden in hoogseizoen

Bericht door Helvetia » wo 09 jul 2014, 17:34

Hoi,

Ik rij al jaren via duitsland (links rijnische )autobahn naar Oostenrijk en zo naar Italie. Dit is 70 km omrijden, dan als je via Zwitserland zou gaan, maar minder ergenis van file voor de Gorttard tunnel (kan op lopen tot 8 uur) !
Maar gezien je naar Bergamo moet, ligt de route via Zwitserland gunstiger voor u.
Voor de hand ligt dan een route via Belgie - Luxenburg - Frankrijk - Zwitserland - Italie.
Als u op www.google.nl/maps u huisadres invult en als eindbestemming Bergamo, dan krijgt u 3 routes te zien zoals:

Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Luxenburg - Frankrijk - Zwitserlan (Basel) - Italie - Milano - Bergamo (1088 km).
In Frankrijk zult u tol moeten betalen, Zwitserland moet u een vignet hebben (overkapte tol) en Italie heeft ook tol

Als u via Duitsland gaat rijden ( dus Rotterdam - Eindhoven - Venlo - via links rijnische autobahn in Duitsland) - Basel (zwitserland) - milano (Italie) - Bergamo (1106 km), heeft u alleen het vignet voor zwitserland nodig en betaald u tol in Italie. Volgens mij is dit voor u de beste route. Maar kijk zelf eens op google/maps.

Succes Erik

leentjuh
Contacteer:

Bericht door leentjuh » wo 09 jul 2014, 21:52

Michel,