In 1 keer rijden naar Gardameer met caravan?

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
PeterL
Contacteer:

In 1 keer rijden naar Gardameer met caravan?

Bericht door PeterL » di 29 jan 2013, 22:32

Hallo,
Wij willen dit jaar voor de eerste keer met de caravan naar het Gardameer.
We willen de volgende route rijden. Boxmeer>Venlo>Stuttgart>Ulm>Memmingen>Fernpass>Innsbruck
>Brennerpas>etc.> Lazise.
Is dit in 1 dag te doen? Wie heeft er ervaring en wil dat delen?
Alvast bedankt groeten, Peter

Arthur
Contacteer:

Re: In 1 keer rijden naar Gardameer met caravan?

Bericht door Arthur » za 02 feb 2013, 00:43

Wij zijn afgelopen jaar in Fussen (net voor de Fernpass) gestopt. Hierdoor werd de rit dag 1 ongeveer 700km en dag 2 zo'n 350 lang. We vertrokken om 4 uur en stopten 14.00 uur al in Fussen en hierdoor had ik het gevoel dat ik makkelijk nog ff door had kunnen rijden. Later hoorde ik dat de Fernpass helemaal vast stond en toen was ik weer blij dat ik al die uren niet stil had gestaan. Nu tuften we rustig op zondagochtend over de Fernpass en kwamen we net na de middag in Lazise.

Kortom: Als je het rijden gewend bent en de hele dag ervoor uittrekt denk ik dat het makkelijk kan, maar ik kies er niet voor.

xxdesireexxx
Contacteer:

Bericht door xxdesireexxx » wo 20 feb 2013, 16:08

wij hebben 2 jaar geleden ook deze route gereden maar en met een vouwwagen. Wij gingen (net als altijd) rond etenstijd rijden en hoopte de nacht door te kunnen rijden zodat we de volgende morgen voor 12 uur op de camping zouden zijn. Dit verliep helaas anders. Die nacht is er verschrikkelijk veel regen naar beneden gekomen en om 2 uur waren wij allebei (we reden om de beurt) helemaal zat. Je wordt zo snel moe als het donker is en alleen maar regen. Dat is heel vermoeiend. Dus hadden we besloten om even
een paar uurtjes onze ogen dicht te doen op de parkeerplaats. Na anderhalf uur zoeken eindelijk een plekje gevonden naast een koelwagen waar natuurlijk niemand wil staan! Om 6 uur zijn we weer verder gereden en waren pas om 4 uur op de camping. Dit was het eerste jaar dat dit gebeurde maar dit jaar doen we gewoon weer die route!!!

Michel
Contacteer:

Bericht door Michel » do 21 feb 2013, 12:45

Ik heb alleen de ervaring over de route Munchen, Innsbruck, Brenner welke elkaar qua afstand niet zoveel ontlopen. Ik heb deze route meerdere malen met een aanhanger gereden. Het kan in een keer als je op het juiste moment vertrekt (zeer vroeg in de morgen), anders zou ik de route opsplitsen. Overdag rijden is behoudens de drukte veel beter voor een mens en helemaal als je met een aanhanger onderweg bent, dit vereist toch nog meer extra aandacht.

Ciao!

RenevW
Contacteer:

Bericht door RenevW » wo 15 mei 2013, 16:27

Mijn eigen voorkeur qua reisroute naar Lazise Gardameer is de Fernpass over en dan overnachten net voor de Resiapas aan de grens met Italië. Net voor de grens heb je een overnachtingscamping. 's Ochtendsvroeg rond 06:00 uur weer vertrekken, over de Resiapas en dan rond het middaguur arriveren in Lazise. De Resiapas duurt wat langer als de Brennerpas, maar het voordeel ervan is dat je geen tolkosten maakt in Oostenrijk (geen Vignet nodig en geen tol over de Brenner) en de Fernpass en de Resiapas zijn prachtroutes. Bij Bolzano kom je op de A22 en dan helemaal lekker naar beneden rijden richting Verona.

Plaats reactie