Route naar Pacengo via Oostenrijk of Zwiterserland

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
Karin01
Contacteer:

Route naar Pacengo via Oostenrijk of Zwiterserland

Bericht door Karin01 » zo 27 jan 2013, 16:45

Wij gaan 19 juli met de auto naar camping Lido in Pacengo di lazise nu twijfelen we over de route via zwitserland of oostenrijk.
Heeft iemand tips? We willen rond de 800 km gaan overnachten. We komen uit de buurt van Den Bosch.

Arthur
Contacteer:

Re: Route naar Pacengo via Oostenrijk of Zwiterserland

Bericht door Arthur » za 02 feb 2013, 00:51

Ik weet niet welke route beter is, want ik ben nog nooit via Zwitserland gereden, maar ik ben ervan overtuigd dat de meesten via Oostenrijk rijden. Na ongeveer 800 km ben je vlakbij Innsbruck, daar zijn een aantal leuke campings. Als je via de Fernpass gaat zou je ook naar camping Hopfsensee kunnen, net voor de Oostenrijkse grens. Is ons afgelopen jaar goed bevallen.

Michel
Contacteer:

Bericht door Michel » ma 18 feb 2013, 10:38

Hallo,

Wij vertrekken ook op 19/7 richting Pacengo en ik vraag mij ook af of Oosterijk de betere route is ? Omdat dit een drukke reisdag is zijn slaapplaatsen in zuid Duitsland bijzonder druk. Ik overweeg dus ook een alternatieve route welke goed bereisbaar is (met een zware boottrailer). Ik lift dus even mee op deze post ;)

Ciao!

Miez

dacara
Contacteer:

Bericht door dacara » di 19 feb 2013, 21:08

Hoi, Wij gaan dit jaar vanuit de omgeving van Oosterhout (N.Br.) naar Peschiera en heb bij een eerdere vakantie via Ulm-Kempten-Reutte heen en terug in Oostenrijk overnacht (Lermoos). En vorig jaar reed mijn zwager ook via dezelfde route en sliep heen in Biberwier en terug in Ulm (Duitsland). Samen met het dorp Ehrwald zijn het populaire plaatsen om voor de pas te overnachten. Bij de pas heb je trouwens een heerlijke stopplaats (met een leuke Mac) met een prachtige uitzicht op de natuur. Zowel mijn zwager als ik vonden het goed rijden. En toch rij ik dit jaar via Frankrijk en Zwitserland, omdat de stopplaatsen langs de snelweg in Frankrijk veel leuker zijn dan in Duitsland en ik het in Frankrijk relaxter vind om te rijden. Ik rij wel vaker in Duitsland en wordt soms kriegelig van de snelheden. Daarnaast lijkt het dat ze in Duitsland op stukken altijd met de weg bezig zijn (en je dus langzamer moet rijden).
En rijden in Zwitserland kennen we van een wintersportervaring. Omdat overnachting en de horeca in Zwitserland erg duur zijn, slapen we heen en terug in Mulhouse (tegen de grens, vlakbij Basel). We doen dan gelijk boodchappen in zo´n megasupermarkt om de volgende dag tot in Italie ons natje en droogje voor onderweg te hebben. En gaan in de stad goedkoop uit eten. Het stikt er van de eetzaken. Het is voor ons naar Mulhouse circa 650 km. over goede wegen en de volgende dag hoeven nog circa 490 km. Vanuit Mulhouse rij je in circa 1.45 uur naar de Gotthardtunnel. En ja, ik hou rekening met een wachttijd bij de Gotthard. Dan kan het zeker niet tegenvallen. Verder lees ik nogal wat reacties over de kosten, maar volgens mij zijn de verschillen te verwaarlozen. In Oostenrijk zijn de vignetkosten goedkoper, daarentegen tank je in Luxemburg en Zwitserland (veel) goedkoper. Opm.: in Oostenrijk is de benzine ook goedkoop.
Nog een advies is om niet lang met boeken van de overnachting te wachten. Je zal niet de enige zijn die of net voor Zwitserland of na circa 800 km in Oostenrijk willen slapen.
Suc6 met je overwegingen en geniet straks van de reis en vakantie.

Karin01
Contacteer:

Bericht door Karin01 » wo 03 jul 2013, 23:10

Bedankt voor jullie reacties, we gaan via Oostenrijk rijden en hebben een overnachting geboekt in Lermoos.

Plaats reactie