wat is de fijnste AUTO route Flakkee-San Felice del benarco

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Mariecke
Contacteer:

wat is de fijnste AUTO route Flakkee-San Felice del benarco

Bericht door Mariecke » ma 28 mei 2012, 13:35

Wij vertrekken 15 juni vanaf Goerree Overflakkee richting camping weekend, San Felice del Benarco ( Garda meer)
We rijden met alleen een auto, geen caravan of aanhanger.
Kan iemand ons reisadvies geven en hier de tol kosten bij vermelden.

Ik hoor veel verschillende dingen en op routeplanner is de advies route over Frankrijk, maar wat kost dat aan tol en vignet?

Over Duitsland kan natuurlijk ook, maar dan schijnt het laatste stuk langs het Gardameer lang te duren?!

Willen rond 800 km overnachten, nog tips??

Alvast bedankt!!
MVG,

Mariecke

robert
Contacteer:

Re: wat is de fijnste AUTO route Flakkee-San Felice del bena

Bericht door robert » di 12 jun 2012, 09:05

Hallo,

wellicht heb je al een route gevonden, maar in jullie geval zou ik via antwerpen - brussel en bij arlon even door luxemburg gaan om te tanken. Daarna metz/nancy ri Colmar naar Basel en door zwitserland naar Milaan. daarna ri gardameer. Hoewel er enige kilometers niet-snelweg in zitten, is het wel een fantastisch mooie route. Als je via Venlo gaat, dan de A61 en via Basel, dan ben je net zo snel maar fraai is de route allerminst. Misschien wat ontspannender, maar dan heb je het wel gehad.

succes.

Nico
Contacteer:

Bericht door Nico » vr 15 jun 2012, 18:39

Robert,
Als je via Zwitserland gaat heb je dan een stuk dat geen autostrade is ? Hoe lang is dat dan ?
Wij rijden altijd via Duitsland en Oosterijk en daar heb je ook een stukje (over Fernpass) dat gewone weg is. Maar sinds de A7 doorgetrokken is vormt dat geen grote vertraging meer.
Groetjes,

AMMDGoor
Contacteer:

Bericht door AMMDGoor » do 05 jul 2012, 13:07

Hallo,
Ik las bij toeval je berichtje op dit forum.
Ik was benieuwd hoe alles je bevallen is ? De reis, hoe je nu dus uiteindelijk bent gereden, en de camping ?
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italie, ook naar camping Weekend.
Dus het zou leuk zijn als je nog wat tips hebt overgehouden van jullie vakantie.
In ieder geval alvast bedankt voor je reactie.
groetjes Martina

gerard27
Contacteer:

Bericht door gerard27 » zo 08 jul 2012, 14:06

Hallo,

Wij zijn vorige jaar ook van flakkee naar peschiera del garda gereden. Wij zitten dan wel onder aan het gardameer terwijl jullie meer in het noorden zitten.

Vorige jaar zijn wij via venlo-mainz-wurzburg-ulm-fernpass-innsbruck-trento gegaan. wij hebben toen wel geslapen in oostenrijk. Fernpass is wel 2 baans hebben wij vorige jaar erg lang overgedaan en wij gingen in begin september.
Dit jaar slapen wij in munchen dus slaan wij de fernpass over. volgens mij zou je als je de route neem die ik zeg ook bij trento volgens mij een 2 baans weg richting jullie camping. anders is het misschien een optie via zwitserland alleen daar hebben wij geen ervaring mee.

Alvast een fijne vakantie

Nico
Contacteer:

Bericht door Nico » zo 08 jul 2012, 14:54

Beste Gerard27,

Gaan jullie gewoon begin september ? Dat is de 'grote' vakantie van de 2 grootste deelstaten van Duitsland (Baden-Wurtemberg en Bayern) en die grenzen aan Oostenrijk dus is het een héél drukke periode om dan naar het Gardameer te rijden via Fernpass of Munchen en de Brenner.
Dit jaar zijn wij teruggekeerd op het moment dat die 2 deelstaten op Pinksterverlof gingen (2 weken) en het was op de Brenner filerijden (vele kilomers) richting Zuiden. Dus een goeie tip, als het kan best de verlofperiode van de Duitse deelstaten Bayeren en Baden-Wurtemberg vermijden !

Groeten,

gerard27
Contacteer:

Bericht door gerard27 » zo 08 jul 2012, 18:13

Dat klopt hadden we vorige jaar ook. Toen gingen we over de fennerpass en toen liep het al vast. Daarom willen we nu via munchen gaan rijden omdat je dan de snel weg hebt. Wij gaan op de vrijdag 31 aug richting munchen en hopen dat dat het meevalt.

Bart1969
Contacteer:

Bericht door Bart1969 » ma 09 jul 2012, 01:44

Wij rijden nu via Keulen- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Munchen- Brennerpas- Trento naar het gardameer en ook naar Toscane. We vinden dit een hele fijne route, erg gemakkelijk en snel. Rond Munchen is het even wat drukker, maar het rijdt altijd wel door! Bij Fernpass loopt het veel sneller vast.

Loes80
Contacteer:

Bericht door Loes80 » ma 29 okt 2012, 22:08

Hallo,

Wij gaan volgend jaar naar camping weekend in San Felice del Benaco met alleen een auto.

Nu kom ik de volgende route veel tegen en ik denk dan ook dat het meest handig is:
* Arnhem
* Oberhausen
* Koln
* Frankfurt
* Wurzburg
* Nurnberg
* Munchen
* Innsbruck
* Brennerpas
* Bolzano
* Trento
.......
Maar wat betaal je voor de tolwegen en waar zitten ze en wat betaal je voor een vignet, want die heb je toch nodig voor Oostenrijk??

Wij denken aan een stuk door te rijden, dus onderweg slapen doen we wrs niet. Maar misschien heeft iemand wel wat tips voor het geval we dat toch willen. Waar we dan het beste kunnen slapen/verblijven.

Ik hoor graag van iemand..

Loes

leonpotter
Contacteer:

Bericht door leonpotter » di 08 jan 2013, 21:45

van flakkee over arnhem?? is een beetje om toch??
wij rijden al 6 jaar naar het zuid westen van het gardameer ( moniga)
na vele routes te hebben geprobeerd hebben de beste ervaring met de oversteek via de fernpass, zo raak je munchen niet aan en maakt het niet zoveel uit op welk dagdeel je er langs komt omdat je vrijwel geen files zal hebben en bij munchen wel.
de tol bedragen kun je even googelen, laat je niet verleiden om tolwegen te vermijden. per saldo valt het totale tolbedrag best mee en vergis je niet hoeveel tijd je kwijt bent met secundaire wegen. (wat de navigatie in tijd aangeeft zijn vaak fabeltjes is mjn ervaring) ;)

Plaats reactie