informatie gevraagt

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

John
Contacteer:

Re: informatie gevraagt

Bericht door John » do 24 mei 2012, 18:59

Hoi Sander
ja voor de terug reis boeken we nooit wat, want je weet nooit tot hoever je komt waar.zien dat vanzelf wel kunt overal van de snelweg af en iets zoeken hotelletjes zat ,
En zal je zeggen hebben het al 2 jaar in 1 x gedaan ging allemaal voorspoedig ondanks dat we ook om 8 uur pas weg reden van de camping s'morgens ook op Zaterdag (voordeel geen vrachtverkeer ) die mogen in het weekend niet rijden in Duitsland ,even een bakkie en verse broodjes gehaald ,en waren om 8 uur s'avonds thuis met maar 1 flinke file gehad wegens wegwerkzaamheden verder goed door kunnen rijden ,
Wij stoppen zowel heen als terug alleen om te tanken gelijk toilet even een bakkie (zelf bij ons ) en rijden weer door eten doen we in de auto wel .hebben electrische koelbox bij ons die we op 12 volt aan sluiten .
Dus is goed te doen hoor, succes Groeten John

innemiene
Contacteer:

Bericht door innemiene » do 24 mei 2012, 19:44

wij rijden ook in 1 keer, met heenrijden vertrekken we om 3u snachts rijden dan een dikke 2 u, stoppen om te wisselen en rijden opnieuw een dikke 2u. dan stoppen we wat langer om te ontbijten, de kinderen aan te kleden (want die gaan recht uit hun bed in de auto). en vanaf dan rijden we op het tempo van de kinderen (dit jaar zijn er 2 van 2.5 jaar en 1tje 8 jaar).
we rijden altijd wel ong 2u, maar afh van de kinderen is het een lange of korte stop.

terug vertrekken we ginder pas rond 10u (tot dan mogen we op de camping) we rijden dan echt op ons gemak zodat we de drukte achterna rijden. vorig jaar waren we om 24u thuis. ik voorzie wel een 'noodkoffer'. als het rijden dan toch niet vlot, kunnen we stoppen en ergens een overnachtingsplaats zoeken. we hebben dan alleen de noodkoffer uit de auto te nemen.

wat je zeker moet doen aan het gardameer: verschillende dorpjes bezichtigen, een marktje doen, Sirmione (en vooral eens kijken hoeveel ijsjes daar zijn).
als de oudste al goed kan wandelen en de jongste in een rugdrager kan : parco della cascate
als je graag dieren ziet: er is een dierenpark met een stuk te voet en een stuk met de auto
de monte baldo is ook fijn om eens te doen (wel een rugdrager of stevige buggy nodig, want onverharde weg daar boven)

maar vooral laat het wat op je afkomen en geniet

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » do 24 mei 2012, 22:19

nu is wel het nadeel dat ik alleen moet rijden,helaas durft moeders niet buiten nederland te rijden.vor mij tevens ook de eerste keer dat ik buiten nederland ga rijden maar geloof wel dat het goed komt.we hebben wel voorgenomen zolang de kinderen nog lekker liggen te slapen en we niet naar de wc hoefen om dan door te blijven rijden tot we echt moeten stoppen.wil ook na goed de helft van de rit,een goed uur rust houden en goed te gaan eten ergens onderweg.
terug gaan willen we ook proberen s,nachts weg te gaan rijden zodat we s,middags weer terug zijn in nederland ( verwacht niet dat we het leuk zullen vinden om terug te gaan!!)

bedankt voor je tips innemiene,de oudste is 5 1/2 en de jongste is 1 1/2 en we hebben gelukkig een goeie bugy bij ons.
uiteraard zullen we het allemaal op ons af laten komen en uiteraard volop gaan genieten.we wilen ook zoveel mogelijk dingen gaan doen en bezichtigen.had al div.parken gezien zoals het dierenpark,gardaland en caneva world.en sirmione word in elke infomatie boekje wel genoemd als zijne plaats waar je echt naar toe moet gegaan zijn.

ik wil jullie harstikke bedanke voor jullie informatie.
nog 5 weekjes en dan zullen we maar eens lekker 3 weken gaan genieten.

met vriendelijke groeten sander

John
Contacteer:

Bericht door John » vr 25 mei 2012, 12:21

Hallo Sander klik eens bovenin de balk van deze site op de 4e link (mag geen URL plaatsen krijg ik net een melding van )in dat lichtblauwe gedeelte
daar staan heel veel leuke tips en informatie en ook waar elke dag alle markten zijn . :?:

de Montebaldo is idd erg leuk wij gaan hem met de kabelbaan altijd omhoog en lopen hem naar beneden maar weet niet of dat te doen is met 2 kleine kinderen ,en je kunt hem ook in 2en doen hij stopt op de helft en vandaar liepen wij weer terug op de terug weg is een tussenstop zeg maar,
idd er zijn aan de oostkant zeg maar bij lazise /Pesierra 2 pretparken leuk voor kleine kinderen , :D
Groetjes John.

Arthur
Contacteer:

Bericht door Arthur » za 26 mei 2012, 07:19

In een keer is goed te doen. Vorig jaar heb ik 's'nachts gereden en er ruim 12 uur over gedaan met een vouwwagen achter de auto.

Michelnl
Contacteer:

Bericht door Michelnl » zo 27 mei 2012, 10:00

En hoevaak waren jullie gestopt Arthur?

Arthur
Contacteer:

Bericht door Arthur » ma 28 mei 2012, 00:37

We vertrokken om 10 uur 's avonds van een zaterdag op een zondag. Het was heerlijk rustig, met de cruise control op ruim 100 km/h schoten we lekker op. Na drie uur ben ik gestopt om een stukje te lopen, na 6 uur moest ik tanken. helaas werden de kids wakker (9 en 11) dus het duurde iets langer. Rond zeven uur werden de kids echt wakker en hebben we ontbeten en om kwart over tien waren we na 1150km in Lazise. Ik heb de hele weg geen 10 keer moeten bijremmen, dat verklaart het gemiddelde van bijna 100. Ik ben redelijk gewend aan het rijden van afstanden, dus samen met een paar blikjes energy drank was dit goed te doen.

Dit jaar gaan we met een caravan en hebben we een overnachting in Fussen. Ondanks de tussenstop rij ik toch 's nachts, zodat ik in de ochtend al in Fussen arriveer.

Michelnl
Contacteer:

Bericht door Michelnl » ma 28 mei 2012, 10:08

Ah dat is goed te horen, ook ik ben wel een km vreter dus ik denk dat het ons ongeveer hetzelfde zal vergaan.
Mits er geen gekke dingen gebeuren inderdaad, wij vertrekken rond een uur of 2 nachts.

miwianya
Contacteer:

Bericht door miwianya » vr 29 jun 2012, 10:26

Hey

Wij rijden over Duitsland en Oostenrijk naar Lazise. Gewoon voor de kosten, wij rijden namelijk met caravan.

Vorig jaar waren wij €7,5 kwijt voor het vignet in Oostenrijk, €8 voor de Brenner en €19,90 voor de autostrade in Italië. Als je kijkt op de routeplanners is dit toch een groot verschil t.o.v. Frankrijk en Zwitserland. (hou er wel rekening mee dat dit enkele rit is).

Mijn broer rijdt al jaren naar Toscane via Frankrijk en Zwitserland maar is ook dit jaar van plan om via de Brenner te rijden vanwege de filles aan de Gothart.

Alvast een goede reis.

mvg

Fam. Verhoeven-Mertens
Turnhout (België)

Kweterings
Contacteer:

Bericht door Kweterings » zo 04 mei 2014, 22:24

Zie dat dit een topic is van vorig jaar.... Hoe is de reis bevallen? En welke route is het geworden? Ik denk dat je op altomincio bent geweest? Hoe was dit?
Gr Karin

Plaats reactie