informatie gevraagt

Vraag en antwoord over de beste routes vanuit Nederland naar het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

skeijzers
Contacteer:

informatie gevraagt

Bericht door skeijzers » di 22 mei 2012, 13:12

Hallo,wij gaan in juli voor de eerste keer op vakantie met het gezin naar italie.
Nu vinden wij dit al heel erg spannend en vooral omdat we met de auto daar heen gaan rijden.
Nu wil ik de rit in een keer gaan rijden om de kosten te drukken voor hotel overnachtingen.
Nu heb ik de snelste en korste route uitgezocht,dat is via belgie,luxemburg,frankrijk,zwitserland.
kom zelf uit bergen op zoom (noord-brabant).nu heb ik wel gemerkt dat er diverse tol wegens zijn op de route.
kan iemand mij vertellen hoeveel tol me dit allemaal gaat kosten?,want echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.
weet wel dat ik een vignet moet hebben voor zwitserland,nu zal ik ook rijden door de ghotthard tunnel in zwitserland,moet je hiervoor betallen om daar doorheen te mogen?
En hebben jullie nog wat informatie/tips voor ons waar we rekening mee moeten houden?
Is tevens ook de eerste keer dat ik buiten nederland ga rijden met de auto en heb twee kinderen in de auto van 1 en 5 jaar.
Dus alle hulp aan informatie is welkom.
Alvast bedankt.

mvg Sander Keijzers

innemiene
Contacteer:

Re: informatie gevraagt

Bericht door innemiene » di 22 mei 2012, 18:34

misschien zeker de moeite om een paar oude topics te lezen
zelf rijden we vanuit belgie over duisland/ oostenrijk
is qua kilometers ierts verder, maar qua tijd een stuk sneller een aangenamer (en ja ook goedkoper).

de tolwegen kan je berekenen via mappy ed, dan weet je exact hoeveel tol je moet betalen.
het vignet van zwitserland kan je ofwel op voorhand kopen ofwel aan de grens kopen, je moet als ik juist ben dan nergens meer extra betalen.

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » di 22 mei 2012, 19:00

beste innemiene

heb ondertussen oude topics gelezen,maar echt duidelijker word je er niet van.
heb al via mappy gekeken,alleen kloppen de prijzen niet helemaal.zoals de vignet,mappy zegt 27 euro terwijl tie 32 euro kost.
en geloof niet dat ik maar 22 euro kwijt ben aan tol!!vandaar deze topic.
nu is het via duitsland,oostenrijk een goeie uur langer rijden. ( dat geeft alle routeplanners aan ).

innemiene
Contacteer:

Bericht door innemiene » di 22 mei 2012, 21:42

ben eens even gaan zoeken voor je
ik ga er nu even van uit dat jullie naar lazise gaan, vraag me niet waarom ;)

volgens mappy heb je dan via Frankrijk een dikke 8€tol in frankrijk , het vignet in zwitserland kost 40 zwitserse frank (een dikke 33€), de tolwegen van italie vind ik niet terug op mappy, maar ik denk dat je op een 20€ moet rekenen

als ik kijk zijn jullie volgens mappy via zwitserland 10u47 onderweg voor 1152km

via oostenrijk (ULM) zou dus 10.49u zijn voor evenveel km.

hou er daarbij rekening mee dat je bij elke peage een korte of lange fille hebt (afh van de dag en het uur) en dat je gotthard tunnel doormoet (ook erg fillegevoelig) dan zou ik echt wel over oostenrijk rijden

de gotthard dunnel moet je niet extra betalen, de brennerpas (oostenrijk) wel.

je ziet natuurlijk zelf wat je ermee doet, we hebben beiden routes gedaan en kiezen nu echt wel bewust voor de route Oostenrijk.

als je nog vragen hebt, stel maar hoor

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » wo 23 mei 2012, 15:29

super bedankt voor je antwoord.
volgens de tomtom is het voor ons een goeie 50 km korter als wij over zwitserland gaan.
wij gaan naar salionze in italie.
heb wel gezien dat we eenmaal over de grens zijn in italie, dat we 8 tols hebben.
nu hoop ik dat het voor ons mee zal zitten kwa files,wij komen op dinsdag aan in italie en gaan als het allemaal mee zit s,nachts van vrijdag op zaterdag weer terug rijden.dus zal bij de tunnel hopelijk wel wat geluk hebben?!

heb jij mischien nog wat leuke tips voor ons wat we echt gezien moeten hebben en waar je heel leuk kan gaan shoppen ( niet te duur!!! )heb al van allerlei informatie boekjes gehaald maar daar staat uiteraard niet alles in!
Heb al veel foto,s gezien van het gardameer,en wat ziet dat er mooi uit.kan niet wachten tot we weg gaan!! :P

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » do 24 mei 2012, 10:34

als ik nu zo alles van iedereen heb gelezen wat de beste route is om te rijden naar italie,zullen wij op hetgene wat ik heb gelezen maar via duitsland,oostenrijk rijden. is wel 50 km langer rijden maar weegt dus niet op dat de route makelijker en minder file gevoelig is.wil toch in eenkeer rijden en hoop dan rond 16:00 uur aan te komen op bestemming ( aangezien dat we pas om 16:00 uur kunnen incheken )

John
Contacteer:

Bericht door John » do 24 mei 2012, 12:47

Wij rijden al jaren via Duitsland /Oostenrijk een geweldige route en we betaalde vorig jaar bij de Brenner 8 euro tol heen en ook weer terug natuurlijk,
En voor de autostade je moet dus een kaart trekken en waar je eraf gaat inleveren en wij betaalde tot aan Affi zowel heen 14 euro als terug weer 14 euro.
Zal nu misschien allemaal iets duurder zijn geworden :?:
En je hebt dan idd ook een vignet voor Oostenrijk nodig ,die je al bij voorbaad bij de ANWB kunt kopen maar ook vaak bij het laatste tankstation en staat keurig aangegeven.
Succes met je beslissing , :D en een goede reis
groetjes

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » do 24 mei 2012, 14:20

beste john

heb al wel gezien dat de vignet voor oostenrijk 10,-euro goedkoper is dan de vignet voor zwitserland.
vind op zich kwa kosten voor de tol dan nog wel mee vallen,had het duurder verwacht!
maar zeg wel op voorhand,dat ik liever 10 euro meer betaal aan tol dan dat ik 2 a 3 uur in de file moet gaan staan om een tunnel in te mogen!!

John
Contacteer:

Bericht door John » do 24 mei 2012, 14:59

hallo Sander
Ja het kan soms heel druk zijn bij de gotthard tunnel.
je leest vaak dat je soms wel een paar uurtjes stil komt te staan voor de tunnel.
ligt ook denk ik aan de tijd dat je daar doorheen moet,maar aangezien jij in Juli gaat is net hoogseizoen he .
Vandaar dat wij altijd via de brenner rijden ,dat rijd lekker door en is ook een 2 baans snelweg ,
Maar wij overnachten wel altijd net voor de italiaanse grens in een heerlijk simpel hotelletje in Kramsach .
En rijden smorgens dan weer na een heerlijk ontbijt weer verder ligt dichtbij de Brenner .
Dan hoeven we nog maar een kleine 300 km (nog niet eens ).
Wij mogen ook pas om 3 uur onze accomodatie in in lazise.
Maar zorgen ervoor dat we zwemkleding en de ligstoelen vooraan voor het grijpen hebben liggen want we mochten toen wel waren er al om half 1 de auto op onze plek naast de accomodatie neerzetten maar nog geen sleutel ondanks dat hij al schoon was,
Dus konden heerlijk aan het strandje liggen ,
succes groetjes john

skeijzers
Contacteer:

Bericht door skeijzers » do 24 mei 2012, 17:43

hoi john

we hebben er wel aan gedacht om de reis in twee keer te gaan doen,maar zagen dat het toch nog wat ging kosten extra,dus dan maar in eenkeer rijden.volgens de reisplanner en tomtom zouden we er bijna 12 uur over doen zonder stops,nu heb ik 3 uur extra erbij gedaan voor de stops en evt.wat file.als ik er dan totaal 15 uur over doe,zouden we er rond 17:00 uur aan moeten komen,wil ook om 02:00 uur s,nachts gaan rijden.en we kunnen tot 22:00 uur inchekken.

Plaats reactie