vakantie september

Algemene discussie over het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Plaats reactie
ummestam
Contacteer:

vakantie september

Bericht door ummestam » di 13 feb 2018, 16:01

Ik heb een vraag wij zitten te twijfelen om in september na het gardameer te gaan
zijn er mensen met tips we gaan met onze dochter van 4 jaar.
En niet te vergeten het wordt onze eerste keer dan na het gardameer

Mvg jan

Helvetia20
Contacteer:

Re: vakantie september

Bericht door Helvetia20 » wo 21 mar 2018, 13:19

Hoi,

Eh ja, September is een mooie rustige maand aan het Gardameer. Je hebt niet meer de drukte van het Hoofdseizoen, maar het kan nog aardig nazomeren kwa weer. Het is maar net wat jullie voorkeur is, wil je kamperen of ga je liever in een hotel of appartement.
Als je gaat kamperen, wil je dan een grote massa camping (Oost kust) of een kleine rustige camping (zuid-zuid/west kust)? Hou je van gezellige drukte of juist van rust. Animatie voor kleine kinderen heb je meestal alleen in het hoofd seizoen op de grotere campings. Van Hotels en/of Appartementen weet ik niet veel af (ik ben een kampeerder). Dus laat maar weten, dan kan ik je eventueel wel verder helpen.

Erik

HenryvdP
Contacteer:

Bericht door HenryvdP » do 05 jul 2018, 11:04

Hallo!

Ik ben ook van plan om in september met mijn gezin door het Noorden van Italie te touren en dan ook het Gardameer aan te doen. Ik kwam hier als kind vaak, maar ben daarna nooit meer teruggeweest. Vandaar dat ik mij erg verheug nu mijn eigen kinderen mee te nemen. We zullen ons zeker focussen op de Zuid-West kust om de tent op te zetten, waar het iets rustiger is. Zijn er aanraders die juist extra leuk zijn in september in deze regio? Speciale dorpsfeesten? Wielerwedstrijden? We zijn benieuwd :)

HenryvdP
Contacteer:

Bericht door HenryvdP » ma 16 jul 2018, 10:48

We hebben in ieder geval een camping gevonden die precies aan onze eisen voldoet: https://www.campinglakegarda.com/lombar ... c2190s9096 wie weet hebben andere rustzoekers aan de Gardameer hier ook wat aan. De camping is niet direct aan het meer, maar in de bergen/heuvels erboven, wat een prachtig uitzicht geeft. Ook is het een goede uitvalsbasis voor wandelingen en kan ik waarschijnlijk mijn benen wel goed moe maken met een fietstocht over de colletjes in de buurt.

Plaats reactie