Ankeren op Noord-Italiaanse meren.

Algemene discussie over het Gardameer

Moderators: bas, tommaso

Anonymous

's avonds varen op het gardameer

Bericht door Anonymous » wo 29 jun 2011, 20:40

Geen idee of er regels zijn voor 's avonds varen op het gardameer. Tot hoe laat mag dit en ik neem aan dat er dan ook snelheidsbeperkingen zijn ivm lawaai?

Anonymous

Een deugdelijke boei van de

Bericht door Anonymous » wo 29 jun 2011, 20:46

Een deugdelijke boei van de gemeente werkt ook, evenals de juiste en dus goede sloten met landvastveer. Ik gebruik een gecoate kabel van 5 meter (2 cm dik) en daarmee heb ik al veel stormen zonder problemen doorstaan. Uiteraard een zeil, maar ik heb naast een zelflozende kuip ook nog 2 bilge pompen aan boord. geen centje pijn dus.
De kabel/ketting moet kunnen veren, anders krijgt het oog in de boeg teveel op zijn donder.

Zelfgemaakte palen/boeien zijn uit den boze. denk aan de schade die je anderen kunt berokkenen....

marcos

vanaf 20:00 niet meer

Bericht door marcos » wo 29 jun 2011, 21:22

vanaf 20:00 niet meer waterskien. na zonsondergang maximaal 5 knopen. overdag maar 20 knopen. overdag wordt er
(als je niet dicht op de kant vaart) niet zwaar aan getilt. in de avond wel.

mavaro
Contacteer:

Re: Ankeren op Noord-Italiaanse meren.

Bericht door mavaro » di 18 mar 2014, 22:09

Kan je in plaats van een ketting ook onderstaande kabel gebruiken?

De DoubleLock Cable Lock Beast Art is een 5 meter lange staalkabel van 20mm dik.
Zeer sterke staalkabel en ART goedgekeurd.
Wat inhoudt dat hij aan diverse testen is onderworpen en dus, echt niet zomaar open te krijgen is.
Er zit een massief beugelslot op de Cable Lock Beast Art. De beugel is ook ruim.
De staalkabel is geplastificeerd zodat, hij niet snel beschadigd.
En bij de DoubleLock Cable Lock Beast Art zitten ook nog eens 3 sleutels met een lampje erop zodat, u zelfs in het donker het sleutelgat terug kan vinden.http://www.watersportmagazijn.nl/sites/ ... east-3.jpg

mavaro
Contacteer:

Re: Ik gebruik een 5 meter lange

Bericht door mavaro » di 25 mar 2014, 21:36

huub schreef:Ik gebruik een 5 meter lange kabel (2 cm) met kunstof omhulsel met een landvastveer van een halve meter. Zowel aan de boot als aan de boei verankerd met een doublelock. Tijdens de storm van dit jaar midden augustus geen centje pijn.

een ketting van 250 kg is een beetje over de top lijkt me.
Goede sloten - echt goede - zijn belangrijk. Ook die heb ik "zien" breken dit jaar en met wat geluk lag de boot in wat vissersnetten een kilometer verder.

Een afgescheurd oog in de boeg komt eigenlijk alleen voor bij slecht onderhouden schepen en rompen.
Hoe heb jij dan de landvastveer bevestigd?

Groet,
Mark

mavaro
Contacteer:

Bericht door mavaro » ma 31 mar 2014, 20:52

Kabel heb ik gekocht. Welk type landvastveer heb ik dan nodig?

MarcoIII
Contacteer:

Bericht door MarcoIII » di 17 jun 2014, 10:32

Zelf leg ik de boot vast met een 20mm staalkabel met twee lussen (3m lang) met 2 goede sloten. Ook heb ik een 12mm touw met landvastrubber er tussen waar mee de boot "veert". De staalkabel gebruik ik puur voor diefstal, de landvast voor het opvangen van klappen aangezien deze rekbaar is..

Plaats reactie